Proteinbar

Här mina vänner kommer receptet till dom sjukt goda proteinbarsen jag gjorde häromdagen! Nu kan man njuta med gott samvete ett tag till, haha.
 
Du behöver:
  • 2 st äggvitor
  • ½ banan
  • ½ dl solroskärnor
  • ½ dl linfrö
  • 1 dl cashewnötter
  • ½ dl krossade sesamfrön
  • 1 ½ dl fiberhavregryn
  • 3 msk kakao
  • 1 dl proteinpulver efter smak (jag hade banan denna gång)
Gör såhär:
  1. Hacka nötterna och mosa bananen.
  2. Blanda ihop alla ingredienser (det ska se ut typ som chokladbollsmet)
  3. Bred ut på en plåt eller gör bars direkt på plåten.
  4. Sätt in i ugnen (175 grader) i 20-25 minuter (jag rekomenderar 20 minuter)
Bilden är lånad.
 

Så, hoppas ni gillade det här receptet lika mycket som jag gör! 
 
 

Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Jessica